• امروز : دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
0
خطیب جمعه اصلاندوز

دولت محترم برای تحقق «وفاق ملی» که تاکنون گام های خوبی را برداشته است

  • کد خبر : 16785
  • 09 شهریور 1403 - 17:20
دولت محترم برای تحقق «وفاق ملی» که تاکنون گام های خوبی را برداشته است
نسیم اردبیل- حجت الاسلام محمد جعفرزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت سالروز رحلت رسول گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: وجود نازنین رسول خدا (ص) بسیار مقدس است و تقدس وجودی ایشان، بالاتر از تمامی مقدسین عالم است. آن حضرت از همه مقدس‌تر است چون از همه موجودات، برای نظام ربوبی و عالم هستی کارامدتر و مؤثرتر است؛ و برای رساندن انسان‌ها به هدف خلقت‌شان، نقش‌آفرین‌ترین عامل و محوری‌ترین فاعل، وجود مبارک حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و آله) است.

به گزارش نسیم اردبیل، وی با تاکید بر اینکه خدای متعال برای تکریم رسول اکرم (ص) در قرآن کریم آداب و معارفی را در جهت تنظیم و تحسین رابطه ما با آن وجود مقدس تبیین می‌فرماید تصریح کرد: اول پیشی نگرفتن بر حضرت؛ مؤمنین حقیقی در اندیشه، گفتار و رفتار فرشته‌خو و اهل تقوا هستنددوم؛ مراعات ادب حضور حضرت، از آن جا که حیات و ممات حضرات معصومین علیهم السلام یکسان است، اکنون نیز کسانی که به حرم و مشاهد نورانی ایشان مشرف می‌شوند، باید ادب حضور را مراعات کنند. انسان با رعایت ادب محضر حضرات، هم عقلانیت خود را به منصه ظهور می‌رساند و هم در آزمون تقوا سربلند می‌گردد. سوم، تجلیل از حضرت به عنوان شعار رسمی؛ تجلیل از پیامبر (ص) به عنوان یک شعار اسلامی، همیشه – چه در زمان حیات آن حضرت و چه پس از آن- زنده است، زیرا مقام رسالت رسول گرامی (ص) همواره زنده است.

جعفرزاده در ادامه به مناسبت سالروز شهادت امام مجتبی(ع) با تشریح نگاه راهبردی در سیره آن امام همام ابراز کرد: نگاه راهبردی، نگاه بلندمدت به پدیده‌ها و اقدامات است. نگاه و تحلیل راهبردی، یعنی برآیند تجمیع و احصاء همه مؤلفه‌های تحلیلی در راستا و با نخ تسبیح باور به سنت‌های الهی، وعده‌های الهی و عمل به تکلیف(تعهدات ایمان). وقتی امام حسن علیه السلام مجبور شدند صلح و آتش‌بس نمایند، نوع مبارزه را تغییر دادند. چون دیدند یاور و ناصر حسابى ندارد، در میدانِ رویارویى، با معاویه نمی‌تواند پنجه بیفکند، مبارزه را تمام نکرد، مبارزه را قطع نکرد، جاى مبارزه را عوض کرد. مبارزه را تشکیلاتی، حزبی و مخفی کردند.

وی افزود: صلح امام‌حسن، آغاز مبارزه‌ى مخفى خاندان پیغمبر است با قدرت طاغوتى بنى‌امیّه. به‌منظور اینکه از یک طرف، طاغوت را ضعیف و رسوا کنند، و از طرف دیگر، جمعیّت خودشان را نیرومند کنند و در یک فرصت مناسب بر او بتازند و او را از بین ببرند. در نگاه راهبردی است که دشمن اصلی گم نمی‌شود. در مواجهه با دشمن، هم نباید دشمن اصلی را گم کنیم؛ و هم نباید سطح تقابل و تعامل را گم کنیم؛ و این مستلزم آن است که نگاه راهبردی داشته باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) ضمن تسلیت این مناسبت به تبیین هویت امام رضایی ایران پرداخت و خاطر نشان کرد: ایران ما، دارای یک هویت دو لایه ملی و اسلامی دارد؛ به مثابه مولکول آب که از پیوند اکسیژن و هیدروژن ایجاد می‌شود. در حالی که این دو عنصر ملیت و اسلامیت، دو مؤلفه در طول هم هستند و تفکیک آن‌ها از هم، در واقع از بین رفتن آن هویت را به دنبال خواهد داشت؛ مثل اینکه با تفکیک عناصر مولکول آب – یعنی اکسیژن و هیدروژن- از یکدیگر، دیگر آبی وجود نخواهد داشت؛ و هر کدام از این دو عنصرِ گازی، به هوا می‌روند.

خطیب جمعه اصلاندوز اضافه کرد: اولا به تبعیت هجرت ایشان به ایران، بسیاری از امام‌زادگان و سادات و همچنین اصحاب و شاگردان مبرز و درجه اول ائمه اطهار علیهم السلام به ایران نقل مکان نمودند و با حضور معنوی و حُسن سلوک خود با مردم، در بسط و گسترش فرهنگ اسلام ناب بسیار اثرگذار بودند. منظور از اسلام ناب، اسلام با قرائت ثقلینی است. ثانیا استقرار مضجع شریف و نورانی حضرت امام رضا علیه السلام در یکی از اقصی نقاط جغرافیایی ایران بزرگ، بین مرزهای جُغراسیاسی(ژئوپلیتیک) و باورهای اراداتمندانه پیوند ایجاد شد؛ و انگیزه حفظ و نگهدای مکان حرم امام رضا علیه السلام در داخل خطه ایران، موجب حفظ و تثبیت تمامیت ارضی سرزمین ایران از عهد صفویه تاکنون گردید.

امام جمعه اصلاندوز در بخش دیگری از خطبه ها با ارائه تحلیلی از الزامات تحقق دولت وفاق ملی ، عنوان کرد: در هفته دولت و شروع به کار دولت چهاردهم که دولت وفاق نام گرفته است انتظار می‌رود دولت محترم برای تحقق «وفاق ملی» که تاکنون گام های خوبی را برداشته است، این مسیر را ادامه داده و در تقویت آن بکوشد.لازمه وفاق ملی التزام به محور وفاق یعنی تبعیت از رهبری و قانون اساسی و اسناد بالادستی و سیاستهای کلی نظام جمهوری اسلامی است.  در وفاق ملی سهم‌خواهی ممنوع است، ملاک شایسته‌سالاری متعهدانه است.

وی در خاتمه گفت: وفاق ملی به معنی پایان دوقطبی‌سازی، گروه‌بندی و یارکشی است و به این معنی است که خارج از صف‌بندی‌ها، فقط می‌بایست بر خدمت به مردم متمرکز شد. وفاق ملی؛ همدلی و نزدیک‌شدن دل‌ها به هم برای مسابقه خدمت است. متن ماموریت خدمت است وخدمت. و هر حاشیه‌ای باید فرعی انگاشته شود و فرصت خدمت را از دولتمردان نگیرد.  وفاق ملی استفاده از همه ظرفیت‌ها بدون توجه به گرایش‌های سیاسی، قومی و مذهبی با شاخص تعهد و تخصص است.  وفاق ملی صادق‌بودن با مردم و همفکری و دست‌یافتن به بالاترین تفاهم با آنهاست.  وفاق ملی آزمون تاب‌آوری ملی و بین‌المللی مسئولان است. مردم در این سال‌ها نمره ممتاز تاب‌آوری را گرفته‌اند، حالا نوبت مسئولان است.

لینک کوتاه : https://nasimardabil.ir/?p=16785

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.