• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1
خطیب جمعه اصلاندوز

دولت محترم انتصابات را بر اساس شایسته سالاری انجام دهد

  • کد خبر : 17101
  • 20 مهر 1403 - 13:00
دولت محترم انتصابات را بر اساس شایسته سالاری انجام دهد
نسیم اردبیل- حجت الاسلام محمد جعفرزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبیین شبهه‌افکنی‌ها درباره حماسه طوفان الاقصی اظهار داشت: با فرارسیدن هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) و سالگرد حماسه طوفان الاقصی، جریان رسانه‌ای حامی صهیونیسم یک خط پررنگ و جدی را در خصوص شبهه‌افکنی برای تخریب و تحریف این حماسه پیش گرفتند. دو شبهه اساسی در این خصوص جریان دارد: شبهه اول: هزینه فایده عملیات طوفان الاقصی به نفع فلسطین و جبهه مقاومت نبود. شبهه دوم: طوفان‌الاقصی تله جنگ از سوی رژیم صهیونیستی بود.

به گزارش نسیم اردبیل، وی افزود: شبهه اول، مقدمه شبهه دوم است و هر قدر شبهه اول تقویت بشود، تثبیت تله جنگ راحت‌تر انجام می‌گیرد. رهبر انقلاب از ابتدا طوفان الاقصی را تایید و آن را یک اقدام کاملا فلسطینی عنوان کردند. آخرین موضع‌گیری رهبر انقلاب در این خصوص نیز در خطبه نماز جمعه نصر انجام شد و ایشان فرمودند: «همه‌ی این حملات و طوفان‌الاقصی که در سال گذشته تقریباً همین ایّام انجام گرفت، یک حرکت درستِ منطقیِ قانونیِ بین‌المللی‌ بود و حق با فلسطینی‌ها بود. دفاع جانانه‌ی لبنانی‌ها از مردم فلسطین هم مشمول همین حکم است؛ آن هم قانونی، معقول، منطقی و مشروع است و کسی حق ندارد از آن‌ها انتقاد کند که چرا شما در این دفاع وارد شدید.»

جعفرزاده ضمن گرامی داشت سالروز میلاد امام عسکری(ع) تصریح کرد: یکی از کلمات بسیار نورانی و دلنشین قرآن، کلمه «فوز» است. واژه‌ای که قله‌های تعالی انسان را به زیبایی تبیین و تعریف می‌نماید. یک جلوه خاص فوز در قرآن کریم، وارد شدن در مقام مجاهدین در راه خدای متعال است. آیه می‌فرماید رابطه انسان مؤمن با خدای متعال به نقطه‌ای می‌رسد که خدای متعال مشتری او می‌شود. 

در قرآن سه مرتبه برای فائزین معلوم می‌شود؛ مرتبه اول عبارت است از فوز مبین، مرتبه دوم فوز کبیر، مرتبه سوم فوز عظیم.

وی ادامه داد: فوز مبین این است که کسی روز قیامت از عذاب در امان بماند. خطر، متوجّه همه است و نجات از عذاب الهى، لطف ویژه مى‌طلبد. تنها رحم الهى قهر او را برمى‌گرداند، قبول اعمال ما و شفاعت اولیاى خدا هم پرتوى از رحمت اوست.وقتی انسان متناسب با ایمان و عمل صالحش به بهشت وارد می‌شود، در آنجا بوستان‌هایی است که نهر آب از آنجا جاری است. این مرحله فوز کبیر نامیده می‌شود یعنی سعادت بزرگ.از فوز مبین و فوز کبیر بالاتر فوز عظیم است که مقام رضوان الهی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی اصلاندوز خاطر نشان کرد: و هو الربّ… تربیت به عنوان مقدس‌ترین شأن ربوبیت الهی، اصالتا کار خدای متعال است. غایت خلقت انسان و آفرینش عالم، چیزی نیست جز تربیت انسان در تراز اسماء الله؛ اینکه انسان جامع اسماء الله گردد و تخلّق بأخلاق الله پیدا کند. 

اما خدای متعال در تفویض ربوبی، امر خطیر تربیت را از اولا به انبیاء و ائمه علیهم السلام افاضه فرموده است؛ و ثانیا تکوّن و قوام آن را به سه ضلع خانواده، مدرسه و مسجد در سایه پیوند و همکاری و همدلی میان اولیاء و مربیان مدرسه و مسجد سپرده است.

وی گفت: نباید کلمه مربیان را به معلمین و سایر کارگزارن مدرسه محدود نمود و باید آن را شامل محیط مسجد هم بدانیم؛ چرا که مسجد، در عین اینکه عبادی‌ترین مکان در جامعه اسلامی است، تربیتی‌ترین مکان نیز هست.

علاوه بر اینکه باید فرزندان ما در محیط‌های سالم رفت و آمد داشته باشند و با دوستان و هم‌سن‌وسالان شایسته همنشینی داشته باشند، نهاد خانه و مسجد باید ارتباط خود را با مدرسه تقویت نماید و ضمن عبور از مساعدت‌های سخت‌افزارانه، ارتباطات نرم‌افزاری را با مسائل مدرسه مورد توجه ویژه قرار دهد. در این بایسته، تأکید بیشتر روی نقش‌آفرینی مسجد است.

امام جمعه اصلاندوز در خاتمه گفت: این روزها موسم عزل و نصب ها و تحولات دولت می باشد در این رابطه لازم به تاکید است که اولاً انتظار داریم دولت محترم انتصابات را بر اساس شایسته سالاری انجام دهد ثانیاً ما از تمام مدیران جدید مانند مدیران قبلی دفاع خواهیم کرد و تقویت دولت را به منزله تقویت نظام می دانیم و نفیاً و اثباتاً نظری روی هیچ فرد خاص برای هیچ مسئولیت خاص نداریم و آنچه برای ما حائز اهمیت است پیش برد امور مردم عزیز و رفع مطالبات و دغدغه های آنها می باشد.

لینک کوتاه : https://nasimardabil.ir/?p=17101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.