• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
1

اعضای بدن پنجمین ایثارگر استان اردبیل به بیماران نیازمند اهدا شد

  • کد خبر : 16472
  • 21 مرداد 1403 - 9:29
اعضای بدن پنجمین ایثارگر استان اردبیل به بیماران نیازمند اهدا شد
نسیم اردبیل _ اعضای بدن زنده‌یاد غلامرضا محمدی، ۴۹ ساله، اهل روستای خوجین از توابع شهرستان خلخال، ساکن تهران و استاد دانشگاه علمی کاربردی صفادشت ملارد که دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده وی به بیماران نیازمند اهدا

به گزارش  نسیم اردبیل ،به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، زنده‌یاد محمدی که به دنبال سکته قلبی در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل بستری شده بود به‌رغم مراقبت‌های درمانی دچار مرگ مغزی شد.

بر اساس این گزارش، با وجود مراقبت‌های درمانی و با تایید علایم مرگ مغزی، اعضای بدن این بیمار پس از تشخیص و تایید توسط متخصصان و کوردیناتورهای واحد فراهم‌آوری اعضا و نسوج پیوندی و با رضایت خانواده جهت اهدا به تهران اعزام شد تا نجات بخش چندین بیمار نیازمند شود.

بنا به این گزارش، پیکر زنده‌یاد محمدی پنجمین اهدا کننده عضو از استان اردبیل در سال ۱۴۰۳ به شمار می‌رود که اعضای بدن وی جهت اهدا به تهران اعزام شد تا جانی دوباره به بیماران نیازمند ببخشد.

استان اردبیل در ۶ سال گذشته رتبه نخست شناسایی بیماران مرگ مغزی و اهدای عضو در کشور را به دست آورده و فرهنگ اهدای عضو جان‌باختگان در این استان به شکل ملموسی در حال رشد است.

دکتر سعید کریمی ، معاون درمان وزارت بهداشت سال گذشته با ارسال تقدیرنامه‌ای، رشد و توسعه پیوند اعضا از موارد مرگ مغزی را به عنوان یکی از مولفه‌های مهم، اقتدارآفرین و پرافتخار در حوزه پزشکی و سلامت کشور خوانده و استان اردبیل را در این امر پیشتاز اعلام کرد.

به گفته وی، استان اردبیل در شاخص اهدای عضو به ازای هر یک میلیون نفر جامعه (پی.ام.پی) در رتبه نخست کشوری قرار گرفته است .

لینک کوتاه : https://nasimardabil.ir/?p=16472

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.